سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخاوت بى خواستن بخشیدن است ، و آنچه به خواهش بخشند یا از شرم است و یا از بیم سخن زشت شنیدن . [نهج البلاغه]

لاابالی
خانه | ارتباط با لاابالی مدیریتبازدید امروز:8بازدید دیروز:23تعداد کل بازدید:67357

 :: 87/11/10::  12:52 عصر

این روزا به هر طرف که نگاه می کنی، مهم ترین بحث موجود نحوه ارتباط بین دخترای و پسراس!! هر تحلیلی که می بینم به نوعی با این موضوع در ارتباطه، وقتی می خوان معیاری برای مسلمان بودن بیان کنن، این ارتباط رو مد نظر قرار می دن! وقتی میخوان اوضاع جامعه رو بررسی کنن، عمده ترین شاخص همینه؛ انگار اگر این مساله حل بشه، همه مسائل حل شده! وقتی از دوره رئیس جمهوری گذشته یاد میشه، میگن افتضاح بود! میپرسم چرا؟ میگن تو خیابون که می رفتی حالت بد می شد. می پرسم حالا چی؟  میگن دولت داره جلوی بی بند و باری رو می گیره!! خدا خیرش بده

حالا اون که در سطح کلان جامعه است، در سطح خرد هم همینطور شده! معیار سنجش افراد شده این مساله، یعنی اشکال نداره که طرفت چقدر پایبند حفظ حقوق مردمه! اصول اخلاقی رو چقدر ارج می گذاره، چقدر دیگران رو محترم می شماره و حتی چقدر به اصول شرع پایبنده؛ صرف اینکه طرف چطور با جنس مخالف برخورد میکنه شده معیار سنجش فرد.

حاجی بازاری میشناسم که با یه کم اینور اونور کردن سرمایش (با انبار کردن محصولاتش یا ترویج یه شایعه در بازار) در ظرف یک شب چندین میلیارد به سرمایش اضافه می شه و حق خیلی ها رو می خوره ولی تا جنس مونث می بینه هزار تا سجاده آب می کشه و خوب در نظر مردم هم پاکدل و محکم ایمان به نظر میرسه!

هر چند این مساله برای من تا حدود زیادی روشن شده، ولی لازم دونستم یه بحث کوچیکی راجع بش داشته باشم، خیلی ها ازم در این مورد سوال کردن که من هم نظرم رو باهاشون در میون گذاشتم، ولی این مجال می تونه هم به فهم بهترمون از این مساله و هم تعیین رویکردی مناسب تر در برخورد به این مساله منجر بشه! در این پست همه اساتید، دانش و معرفت جویان، آگاهان، علاقمندان و صاحب نظران رو به چالش فرا می خونم تا اگر نظری در مورد روش طرح و جمع بندی بحث دارند بیان کنند تا در چند پست آتی به بررسی محتوا و مصادیق این بحث بپردازیم.

تو فخر همی کنی که من می نخورم
صد کار کنی که می غلام است آنرا



لیست کل یادداشت های این وبلاگ