سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنجینه و کلید آن پرسش است . پس خدا رحمتتان کند بپرسید که به چهارکس پاداش داده می شود : پرسشگر و گوینده و شنونده و دوستدار آنها . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

لاابالی
خانه | ارتباط با لاابالی مدیریتبازدید امروز:9بازدید دیروز:5تعداد کل بازدید:67251

 :: 87/2/31::  8:0 عصر

به نظر شما امکان داره چیزی وارد یک محیط جدید بشه و روی اون محیط تاثیر نذاره؟!!

یه کم صبور باشید متوجه می شید که چی می خوام بگم،‏ فرض کنید شما یک عکاس هستید که خیال دارید از حیات وحش عکس برداری کنید، فکر می کنید آیا حیوانات، رفتار طبیعی خودشون رو نشون میدن وقتی که شما رو ببینند؟ یا فرض کنید می خواید رفتار ماهی های غزل آلا رو هنگام تخم گذاری مطالعه کنید،‏ آیا امکان داره بتونید بدون اینکه تاثیری بر رفتار طبیعی اون بگذارید مطالعه رو انجام بدید؟
بر و بچ مدیریت از این تیپ مثال ها خوب سراغ دارند و می دونند که هرگاه شیء خارج از یک محیط به اون محیط ارایه بشه حتما روی اون تاثیر داره،‏ مثلا برای تعیین میزان تاثیر نور روی کار کارگران آزمایش انجام دادند و دو تیپ کارگر یکسان رو با نور زیاد و نور کم به کاری مشابه گماشتند. می دونید نتیجه چی شد؟ هر دو گروه با افزایش بهره وری روبرو شدند. می گن هیچگاه نمی شه الکترون رو مشاهده کرد!‏ می دونید چرا؟! چون وقتی نور به اون برخورد می کنه، به خاطر انرژی نور اون از مسیرش منحرف می شه!!‏ این یعنی اینکه شیء‏ خارجی (نور) بر عملکرد محیط اثر گذاشته ...

مطالب فوق در مورد انسانها هم به شدت موثره،‏ یعنی هر انسانی که در هر جمعی (و هر محیطی) وارد می شه بر اون تاثیر داره، البته نوع و شدت تاثیر وابسته به خواست خود فرد هست و تحت اختیار او. می تونه کم اثر باشه و یا موثر،‏ می تونه اثر مخرب داشته باشه یا اثر سازنده،‏ می تونه مولد شادی باشه و می تونه مسبب غم،‏ می تونه ... و اینها همه ناشی می شه از اختیار اون فرد برای اینکه چطور می خواد به محیط خودش برخورد کنه.
به آسمون نگاه کن. چه رنگیه؟ فکر می کنی که من و تو اون رو به یه رنگ می بینیم؟ به گل نگاه کن. من و تو به یه اندازه اون رو قشنگ می بینیم؟ به بهار نگاه کن،‏ من و تو اون رو به یک اندازه لذت بخش می بینیم؟ چیزی که مسلم هست اینه که من و تو یک آسمان، یک گل و یک بهار رو تجربه کردیم، ولی هر کدوم به برداشت از اونها داشتیم. این تحت اختیار ماست که اونا رو چطور ببینیم. هر طوری که با محیط برخورد کنیم، محیط هم همونطور بامون برخورد می کنه.

گفت آسان گیر بر خود کارها،‏ کز روی طبع                      سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت گیر

گفتن که از هر دستی که بدی،‏ از همون دست می گیری!‏ یه دو دو تا چهار تا کافیه تا انسان بتونه روش زندگی خودش رو معین بکنه!‏ حدود 70 تا 90 سال در حالت معمول زندگی می کنیم. بخوایم و نخوایم اینطور نیست که همه شرایط مطابق و موافق با خواست ما باشه (که اگه اینطور بود آدم حوصلش سر می رفت) پس باید یک مشی رو در برخورد با ناملایمات انتخاب کنه. مشی غالب آدم ها اینه که اصلا به این چیزا فکر نمی کنن و وقتی با یه همچین مشکلاتی برخورد کردند خوب معلومه که وضعشون چطور می شه      و یه گروه دیگه هم هستند که خودشون رو می بازند    اما گروه دیگری هستند که با مشکلات به عنوان جزئی از زندگی برخورد می کنند و می دونند که زندگی با اونا معنا پیدا می کنه،‏ خیلی وقتها از ناملایمات درس می گیرند و اون رو درسی قرار می دن واسه ساخت آینده بهتر. سعی می کنن که این چند وقتی که فرصت دارند رو به بهترین نحو بگذرونند. امور رو با دید زیبا ببینند. شما اختیار تام دارید که هر مسیری رو دوست دارید انتخاب کنید. شما به هر جهت عامل موثری هستید،‏ بخواهید یا نخواهید خیلی چیزها از شما تاثیر می گیرند و بر شما تاثیر می گذارن!‏ حالا شما می تونید آدمی منفعل باشید و هر چیز و هر کس زندگی شما رو دستخوش تغییر بکنه و یا آدم فعالی باشید و با دیدگاه خودتون عالم رو تحت تاثیر قرار بدید. هرگاه دید مثبت به زندگی رو در دستور کار قرار بدید و راه و روش مناسب ارتباط با دیگران رو پی بگیرد، مطمئن باشید که از زندگی لذت بیشتری خواهید برد. انتخاب مثبت اندیشی تحت اختیار شماست. می تونید تاثیر منفی اندیشی رو ببینید و بعد مثبت اندیشدن رو انتخاب کنید.

همیشه شاد باشید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ