سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در باره کسانى که از جنگ در کنار او کناره جستند ، فرمود : ] حق را خوار کردند و باطل را یار نشدند . [نهج البلاغه]

لاابالی
خانه | ارتباط با لاابالی مدیریتبازدید امروز:6بازدید دیروز:5تعداد کل بازدید:67130

 :: 87/2/10::  11:48 عصر

...

دارم تمرین می کنم که مسئولیت همه فعالیتهایی که به نوعی در اونا دخیلم رو به عهده بگیرم ...

چند روز پیش کسی سوال کرد که آیا اگر در یک مدرسه، دو دانش آموز در اثر شوخی با هم دچار جراحت بشن، مدیر مدرسه مسئوله؟ و کس دیگری جواب داد بر اساس قانون مدیر باید پاسخگو باشه!!

بعد به این فکر افتادم که اگر قرار باشه به ازای این اختیاری که به من داده شده، ازم اینطور بازخواست بشه، چطور می شه؟! ... ... ... ترسیدم،

حتما می دونید که ترس دو عامل مهم داره، 1. ناآگاهی نسبت به یک موضوع (جهل از یک مطلب) و    2. آگاهی داشتن از عظمت چیزی (مثلا کسی که عظمت یک طوفان، سیل و .. را بدونه از اون می ترسه) و البته این ترس از نوع دوم، ترس درست و به جایی هم هست.

کسی که عظمت اختیار در انسان رو درک می کنه، نسبت به اون ترسی از نوع دوم داره!! فکر کنم اونوقت با طناب هیچ کسی حتی مادر گلش هم جرات نمی کنه پیش بره، چون اگر او اشتباه بکنه، او هست که ضررش رو می بینه و نه دیگران. اینجاست که باید یه فکر اساسی بکنیم ...

یافتن منبعی که بتونه بم جرات تصمیم گیری بده خیلی حیاتیه! ببینم شما به اعتبار و اتکا به چه چیزی تصمیمات مهم رو می گیرید؟ در زندگی تون چند تا اصل مهم دارید؟ اون اصول رو چطور انتخاب کردید؟

مسلم هست که من هیچوقت به اموری تکیه نمی کنم که موقت باشند، چون اونوقت با تغییر شرایط و اون امور، باید تمام اصول، اعتقادات و ... رو با اونها عوض کنم. در نتیجه چیزی که ترجیح می دم بش تکیه کنم، از جنس این دنیا نیست.

شما به چی تکیه دارید؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ